Viimsi Lasteaiad on saanud rahastust paljudele põnevatele projektidele erinevate programmide ja fondide kaudu.

Rahastuse saanud projektidega saad tutvuda lähemalt klikkides konkreetse programmi või fondi peal.

Kiusamisest vabaks programm ennetab riskikäitumist ja areneb lastekollektiivis kiusamist ennetavat käitumiskultuuri: lapsed suhtuvad üksteisesse sallivalt, austavalt, hoolivad kaaslasest ja sekkuvad kiusamise korral, julgedes kaitsta kaaslast, kes seda ise ei suuda.
 

Heaolu loov lasteaed – tõenduspõhiselt positiivseid muutusi loov programm.
Stress, kurnatus ja oht läbipõleda muudavad nii õppimise kui õpetamise raskeks. Oluline on ennetada tõsisemaid vaimse tervise probleeme. Vaikuseminutite süsteemse toe programm “Heaolu loov lasteaed” võimaldab seda teha, õpetades teadveloleku oskusi, mille abil vaimset heaolu luua ja pingetega toime tulla. Programmi väljaõppe tõendatud mõju: parem emotsioonidega toimetulek, tähelepanelikkuse kasv, vähem ärevust, madalam stress, paranevad inimestevahelised suhted ja koostöö, kujuneb vaimselt turvalisem ja tervem töö- ja õpikeskkond.
Link: https://vaikuseminutid.ee/

Euroopa Liit, Euroopa Sotsiaalfondi poolt rahastatud projektid

Projekti nimi: Laste ja töötajate arengust lähtuva kasvu- ja töökeskkonna, koostöise õpikultuuri kujundamine.

Rakendusüksus: Riigi Tugiteenuste Keskus

Projekti eesmärk: tingimuste loomine koostöise organisatsioonikultuuri arenguks ning õpetajate võimestamiseks vastutada iga lapse individuaalsuse toetamise, muudatuste juhtimise, koostöiste suhete ja enesearengu eest. Projekt toetab organisatsioonis individuaalsete tõlgenduste jagamist ja ühiselt loodud arusaamade põhjal õppivaks organisatsiooniks kujunemist.

Projekti tulemused: täienduskoolitusprogrammis osalejad on :

  • teadvustanud enda rolli lapsest lähtuva kasvukeskkonna kujundamisel nii rühmas kui ka kogu organisatsiooni tasandil;
  • analüüsinud enda tegevust laste arengust lähtuva tegevuskultuuri kujundamisel nii rühma kui organisatsiooni tasandil;
  • reflekteerinud enda õppe- ja kasvatustegevust ning selle tulemusel koostanud enesearenduskava;
  • analüüsinud, kuidas koostöös huvipooltega (lapsed, lapsevanemad, kolleegid, juhtkond, kogukonna liikmed jt) luua lahendusi õpi- ja ja suhtluskultuuri kujundamiseks;
  • teadvustanud, et õpetaja on professionaal, kes loob, hoiab ja juhib suhteid laste, nende vanemate, kolleegide ja erinevate huvigruppidega;
  • õppinud märkama ja juhtima oma mõtlemisharjumusi ning nendest tulenevat käitumist;
  • õppinud tundma aktiivse kuulamise tehnikaid ning praktilisi meetodeid arutelude juhtimiseks;
  • suurendanud usaldust kaheksa maja kolleegide vahel ning tajuvad tugevamalt organisatsiooni ühiseid eesmärke.

Projekti tegevused: Projekti raames osaleb 44 MLA Viimsi Lasteaiad töötajat täiendusõppeprogrammis, mis on välja töötatud koostöös Tartu Ülikooli spetsialistidega ning lähtub asutuse õppe-kasvatustöö- ja personaliarenduse vajadustest.

Projekti elluviimise aeg: 01.02.2021-01.09.2022
Eraldatud toetus: 9800 €

Projekti nimi: „Koostööle orienteeritud sisekultuuri kujundamine ja juhtmeeskonna tugevdamine MLA Viimsi Lasteaedades“.

Rakendusüksus: Riigi Tugiteenuste Keskus

Tegevused:  Projekti raames toimub asutuse juhtmeeskonna liikmetele kahepäevane õpiüritus, mille jooksul keskendutakse organisatsiooni kui terviku eesmärkide ja tulemuste saavutamisele. Projekti tegevuste toel suurendatakse asutuse juhtkonna liikmete ja õpetajate esindajate valmisolekut meeskonnatööks ja strateegiliste plaanide elluviimiseks. Projekti tegevused võimaldavad osalejatel ametialaselt areneda, analüüsida, kuidas tööd paremini korraldada ja kasutada väärtuslikku ajaressurssi tõhusalt.

Tulemused: Projekti raames läbiviidud koolitusprogrammi tulemusena on juhtkonna liikmed ja õpetajate esindajad:

  • õppinud märkama ja juhtima isiklikke mõtlemisharjumusi ja hoiakuid töö suhtes ning nendest tulenevat käitumist ja tulemusi;
  • õppinud iseennast lähemalt tundma ning seeläbi eneses rohkem sisemist motivatsiooni leidma;
  • õppinud mõistma kolleegide mõttemustreid ning suurendanud usaldust ja ühtsustunnet meeskonna liikmete vahel; teadvustanud enda rolli ja vastutust asutuse eesmärkide saavutamisel;
  • võimelised paremini konflikte ette nägema, neid ennetama ning vajadusel neid edukalt lahendama;
  • analüüsinud, kuidas üksteist paremini toetada ning on avatud koostööks; on teadvustanud meeskonna sügavamat tähendust;
  • õppinud nägema meeskonna peidetud ressursse.

Eraldatud toetus: 4346.00€
Projekt lõpp: 30.september 2020

Projekt „Mõttemustrite murdmine“ 

Eesmärk: Projekti eesmärgiks on toetada juhtkonna liikmete ning tegutsevate arendusmeeskondade eestvedajate ühist õppimisprotsessi organisatsiooni tegevuste analüüsimisel, arenguplaanide väljatöötamisel ja olulistele probleemidele lahenduste leidmisel.

Tegevused: Tartu Maarja Kooli külastus. Koolitus-töötoa läbiviimine OÜ Ideemäng ajurünnakustuudios.

Tulemused: Projekti raames läbiviidava koolitusprogrammi tulemusel on laiendatud juhtkonna liikmed:

  • tutvunud hariduslike erivajadustega laste toetamise ja meeskonnatöö korraldusega Tartu Maarja Kooli näitel;
  • analüüsinud ja hinnanud senist kogemust MLA Viimsi Lasteaiad eesmärkide elluviimisel ja õpikeskkonna kujundamisel;
  • teinud järeldused senistest kogemustest;
  • analüüsinud, milline võiks organisatsioon MLA Viimsi Lasteaiad olla 5 aasta pärast;
  • kaardistanud olulisemad väljakutsed, seniste kogemuste parandamise võimalused;
  • kokku leppinud võimalikud muudatused ja tegevuspõhimõtted
  • koostanud tegevuskava muudatuste elluviimiseks ja organisatsiooni arengu juhtimiseks
  • loonud sisendi asutuse arengukavale aastateks 2020-2023

Sihtrühm: MLA Lasteaiad laiendatud juhtkonna liikmed.
Toetuse kogusumma: 3000€

Erasmus+ programmi poolt rahastatud projektid

Projekti nimi: „Viimsi Lasteaednike õpiränne“.

Rahastaja: Erasmus+ programm ( http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus)

Eesmärk:

  1. Luua tingimused töötajate teadmiste laiendamiseks Euroopa kultuurilisest ja keelelisest mitmekesisusest ning selle väärtusest.
  2. Luua tingimused kultuuridevaheliseks õppimiseks, koostöö ja arengukeskse tegevuskultuuri toetamiseks.

Tegevused: Projekti raames lähetatakse 2 õpetajat ja õppejuht töövarjuks kolme erinevasse lasteasutusse Itaalias ja Hispaanias ning üks õpetaja täienduskoolituskursusele Kreekas, mis keskendub sotsiaal-emotsionaalsete oskuste kujundamisele. Kokku toimub 4 õpirännet.

Tulemused: Rahvusvaheline koostöö toob õpetajate igapäevatöösse kaasa uusi ja loovaid lähenemisi, soodustab erinevate metoodikate kombineerimist ja rakendamist.

Projekti partnerid: HumaCapiAct (Põhja-Itaalia), OMEP ELLADOS (Kreeka), ACROSS EUROPE ACADEMY (Itaalia), CEIP BONAVISTA (Hispaania).

Projekti elluviimise aeg: detsember 2020-aprill 2022
Eraldatud toetus: 7900 €

Projekt „Lapsest lähtuva õpikeskkonna mitmekesistamine läbi täienduskoolituse Euroopas“.

Rahastaja: Erasmus+ programm

Eesmärk: Pedagoogilise personali erialaste teadmiste täiendamine erinevate pedagoogiliste lähenemisviiside ja metoodikate rakendamisest, nende kombineerimisest lapsest lähtuva õpikeskkonna kujundamisel lasteaias.

Tegevused: Projekti raames on 5 MLA Viimsi Lasteaia töötajat osalenud täienduskoolituskursustel Hispaanias, Itaalias, Tšehhi Vabariigis ning Sloveenias.

Tulemused: Rahvusvaheline koostöö toob õpetajate igapäevatöösse kaasa uusi ja loovaid lähenemisi, soodustab erinevate metoodikate kombineerimist ja rakendamist. Täienduskursustel käsitletud teemad toetavad lasteaia õppekava eesmärkide elluviimist.

Projekti raames on osaletud alljärgnevatel rahvusvahelistel kursustel: “Outdoor education for children with special needs” (Tšehhi Vabariik, Tynec nad Labem).

“Game based learning” (Hispaania, Barcelona).

“Motivation+” (Hispaania, Seville).

“The child first: Montessori, Reggio Emilia System and contemporary approaches to pre-school education” (Itaalia, Firenze).

“Science for Primary School Children: When Complicated Becomes Fun and Easily Understandable” (Sloveenia, Ljubljana)

Projekti elluviimise aeg: 01.08.2017-31.07.2019

Eraldatud toetus: 10 101€

Projekt: TRAECE-Training, Networking and Mobility in Early Childhood Education and Care
KA2 – Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices

Rahastaja: Erasmus+ programm

Projekti koduleht

Infoleht


Tegevused: Saksamaa, Hispaania, Hollandi, Itaalia ja Eesti koolieelsete lasteasutuste töötajate kutsestandardite võrdlus ning ühisosa kaardistamine; koostööseminaridel osalemine, tutvumine koolieelsete lasteasutustega ja õppeasutustega, kus õpetatakse alushariduse spetsialiste.

Tulemused: Valmib ühtne praktikantide hindamise alusdokument (maatriks), mis on valminud projektis osalevate riikide (Hispaania, Eesti, Saksamaa, Holland ja Itaalia) haridussüsteemide ja lasteasutustes töötavate spetsialistide kutsestandardite analüüsi tulemusel.

Projekti koordinaator: European Agency for Vocational Education and Training of the Cologne Government Regional Office ( EU-Geschäftsstelle Bezirksregierung Köln)

Eraldatud toetus: 11.917€

Projekt „Sotsiaalsete oskuste arengu toetamine: Samm-sammult õppeprogramm rahvusvahelises kontekstis“

Rahastaja: Erasmus+ programm

Eesmärk: Tutvumine Samm-sammult õppeprogrammi rakendamisega Rootsi, Slovakkia, Islandi ja Saksamaa lasteaedades, pedagoogide ametialane areng, rahvusvahelise koostöö edendamine.

Projekti partnerid: Gislason&Löwenborg AB (Rootsi); OZ Profkreatis (Slovakkia); Akrasel (Island); Internationale Kindertageseinrichtung (Saksamaa).

Tegevused: Projekti raames on 10 MLA Viimsi Lasteaiad töötajat saanud võimaluse viibida töövarjuna Saksamaa, Rootsi, Slovakkia ja Islandi lasteaedades. Projekti põhirõhk oli suunatud kogemuste vahetusele partnerriikide kolleegidega- toimusid arutelud, vestlusringid, tegevuste vaatlused, võrreldi erinevate riikide õppekorraldust.

Tulemused: Projekti raames toimunud õpiränded on olnud õpetajatele heaks võimaluseks täiendada teadmisi sotsiaalsete oskuste õpetamiseks ja laste koolivalmiduse toetamiseks.

Projekti elluviimise aeg: 31.12.2016- 30.12.2018
Eraldatud toetus: 14 560,00 eur

Nordplus programmi poolt rahastatud projektid

Projekt „Discovering the past, inspiring the future“ ( NPJR-2019/10061)

Rahastaja: Nordplus programm

Projekti eesmärk: Õpetajate koostöö, parimate praktikate jagamine, partnerriikide kultuuri ja traditsioonide tundmaõppimine, rahvapärimuse lõimimine õppetegevustesse.

Projekti koordinaator: Kedainiai nursery-kindergarten “Puriena” (LT) http://www.puriena.kedainiai.lm.lt

Projekti partnerid: Daugavpils city pre-school education establishment No 13 (LV), MLA Viimsi Lasteaiad (EE), GL-Kangillinnguit School (GL) 

Projekti elluviimise aeg: 08/2019 – 09/2020

KIK- SA Keskkonnainvesteeringute Keskuse poolt rahastatud projektid

Projekt: MLA Viimsi Lasteaiad koolieelikute õppekäigud Keila-Joale

Rahastaja: SA Keskkonnainvesteeringute Keskus

Projekti tegevused: 10 koolieelikute gruppi osalevad Keila-Joa parkmetsa ja jõe õppeprogrammis, mida korraldab Muraste Looduskool. Õpitakse tundma erinevaid pargitüüpe, tutvutakse veevoolukogude ja nende osadega. Räägitakse kaladest ja veelindudest. Programm on läbinud Eesti Keskkonnahariduse Ühingu poolt käivitatud kvaliteedihindamise ning saanud kvaliteedi ehk muraka märgi.

Projekti elluviimise aeg: september 2021-juuni 2022
Eraldatud toetus: 2500 €

Projekti nimi: „MLA Viimsi Lasteaiad koolieelikute õppepäevad Sagadi Looduskeskuses“

Rahastaja: SA Keskkonnainvesteeringute Keskus

Projekti tegevused: Kümme koolieelikute rühma osaleb RMK Sagadi looduskooli õppeprogrammis “Kes elab metsa sees?”. Programmis osalemiseks toimub MLA Viimsi Lasteaiad koolieelikutele 5 väljasõitu Sagadisse viiel päeval. Programmi raames uurivad ja võrdlevad lapsed metsloomi Sagadi metsamuuseumis, seejärel toimub loodusretk metsloomade radadel. Programmi sisu, eesmärgid ja seos õppekavaga on kirjeldatud keskkonnahariduse portaalis:

Projekti elluviimise aeg: september 2020
Eraldatud toetus: 3000€

Projekt: “Veetarga retked MLA Viimsi Lasteaiad koolieelikutele”.

Rahastaja: SA Keskkonnainvesteeringute Keskus

Projekti tegevused: Projekti raames osales 191 koolieelikut MTÜ Ökokratt õppeprogrammis “Veetarga retk Kostivere karstialal, Jägala joal ja Linnamäe HEJ-s”.

Projekti elluviimise aeg: september 2019- detsember 2019
Eraldatud toetus: 2600 €

Projekt: „Matkapäevad Viru rabas ja Sagadi looduskooli metsategelaste külaskäigud MLA Viimsi Lasteaedadesse“

Rahastaja: SA Keskkonnainvesteeringute Keskus

Projekti tegevused: Projekti raames viivad Sagadi Looduskooli töötajad kokku 18 vanema vanuseastme lasterühmale läbi õppeprogrammi „Meie lasteaia õppepäev Viru rabas“. 18-le noorema vanuseastme rühmale viivad   Sagadi Looduskooli töötajad MLA Viimsi Lasteaedades läbi õppeprogrammid „Metsaema külaskäik“ või  „Veteema külaskäik“.

Projekti elluviimise aeg: september 2018-juuni 2019
Eraldatud toetus: 5 435.00 €

Kaasrahastanud Euroopa Liit

Projekt  2022-1-EE01-KA122-SCH-000079208 „MLA Viimsi Lasteaiad õpetajate ja muude spetsialistide õpiränne.”

Projektis kavandatud tegevused: 8 töötaja õpiränne (6 kursustel osalemist ja 2 töötaja töövarjutamine)

Projekti elluviimise ajavahemik: 18.09.2022 kuni 17.03.2024.

Toetuse maksimaalne summa: 18 470,00 eurot.

Vastuvõtvad partnerid: Ecole Ste Philomène DOUARNENEZ, Asociacion Socioeducativa EDUPLUS, Smart Teachers Play More Ehf, “Primera courses“

Oodatavad tulemused:

  • Projektis osalejad saavad võimaluse tutvuda erinevate mitmekultuursust, mängulisust, keele- ja õuesõpet toetavate meetodite, vaatenurkade ja lähenemisviisidega, mida rakendavad kolleegid erinevates riikides.
  • Eeldame, et projektis osalemise tulemusena soovivad meie töötajad oma töös veelgi paremad olla- iseenda ja teiste tegevuse analüüsimine, võrdlemine ning sotsiaalne suhtlemine on olulisel kohal haridustöötajaks olemise tähenduse kujundamisel ning õppe kvaliteedi parendamisel.
  • Projektis osalemise tulemusel tekkinud kontaktid on oluliseks lisandväärtuseks rahvusvahelise koostöö arendamisel.

Toimunud õpiränded:

Ajavahemikul 08.05.- 12.05.2023 olid Uus-Pärtle maja õppejuht Jana Rebane ja õpetaja Kerli Noormänd-Sinimeri töövarjuks prantsuse kolleegidele. Meie koostööpartner Ecole Sainte Philomene on katoliiklik lasteaed- algkool, kus õpivad lapsed vanuses 2-11 aastat. Meie õpetajaid võõrustanud lasteaias käivad igapäevaselt lapsed vanuses 2-6-aastat. Lasteaed-algkoolis õpetatakse prantsuse-, inglise-, hispaania ja saksa keelt, ollakse uuendusmeelsed ning tehnoloogiakesksed.

Õppejuht Jana jagas mõtteid kogetust nii: „Kindlasti kõige huvitavam ja hämmastavam oli kõigi nende õpetajate ja laste rahulikkus ja „kulgemine“, mida ma meie lasteaedades näinud pole. Seda sooviks küll rakendada, aga päris täpselt ikkagi ei tea, kuidas seda saavutada. Mõned toredad töövõtted jäid silma, nt 20 min vaikset omaette tööd- õpetaja on pannud laudadele valmis erinevad õppemängud ja –tegevused, iga laps leiab ise endale keskuse, kus ta soovib toimetada ja tegutseb seal. VAIKNE on oluline, lapsi on keskuses 3-4, ja nad võvad omavahel ka suhelda, aga vaid sosinal – ja see kõik töötas! Lisaks hea mõte dokumenteerimisest – iga laps teeb peale ülesande valmimist oma tööst ise tahvliga pildi.“

Meie Laanelinnu maja õpetaja Kristi Aas osales ajavahemikus 22. 10.-28.10. 2023 kursusel “Smart teachers play more”, mis toimus Islandil.

Kursusel osalejad õppisid kavandama isiklikku visiooni nimetatud ideoloogiast, kavandati realistlikke samme selle rakendamiseks. Kursustel omandatati mängutehnikaid, õpiti uusi mänge (liikumismängud, jutumängud, sensoorsed mängud, tähelepanule ja keskendumisele suunatud mängud), jagati häid praktikaid ning tutvuti Islandi koolisüsteemiga. Õpetaja Kristi sõnul oli kursus väga praktiline, käsitletud tegevused ja meetodid on esialgselt kavandatud õuesõppeks, kuid neid saab kohandada ja rakendada erineval moel. Kursuse raames külastati kohalikku kooli ja lasteaeda ning õpetajate jaoks oli see väga põnev.

Õpetaja Reet Lepp osales samaaegselt (22.10.-28.10.2023) kursusel „Inspiring young language learners” Hispaanias, Alicantes.

Õpetaja Reet õppis tundma vahendeid keeleõppe kombineerimiseks loovate tegevustega, uuris põhjalikumalt keeleõppe võimalusi rühmaruumi rutiini praktiliste tegevuste ja jutuvestmise osana ning multimodaalseid keeleõppe tehnikaid.

Kursusel osalemise kohta sõnas õpetaja Reet: „ Olen sellelt rändelt tagasi rõõmsa meele ja mõnusa kogemustepagasiga. Kursus oli asjalik, sain palju infot ja ka materjale, mille üle mõtiskleda ja mida üle uurida, et erinevaid ideid õppetöösse rakendada. Kõik oli põnev ja kasulik, lisandväärtus on, et sain praktiseerida inglise keelt.

Projektijuht Pille Veisserik ja õppejuht Laura Nõu osalesid inspireerival kursusel „Working with learners from vulnerable backgrounds“, mis toimus 9.10.-13.10.2023 Tenerifel.

Kursus keskendus erineva taustaga õppijate mõistmisele ja toetamisele. Mitmekülgsete tegevuste ja meetodite toel õpiti empaatiliste ja hoolivate suhete saavutamist.

Õppejuht Laura arvas, et kursus oli mitmetahuline ja pakkus võimalusi õppida erineva taustaga inimestelt. SOS lasteküla külastus võimaldas näha, kuidas projektõppe põhimõtteid rakendades luuakse eeldused iseseisvas elus edukaks hakkamasaamiseks. Projektijuht Pille sõnul oli huvitav kohtuda põgenikega Senegalist, sügavamalt mõelda erineva taustaga inimeste elust ja vajadustest ning analüüsida meie enda haridussüsteemi ees olevaid väljakutseid.

MLA Viimsi Lasteaiad Uus- Pärtle maja liitus septembris 2019 programmiga „Roheline Kool“.

MLA Viimsi Lasteaiad Uus- Pärtle maja liitus septembris 2019 programmiga „Roheline Kool“.

Rohelise kooli programm on ülemaailmselt tuntud keskkonnahariduslik programm ja selles osaleb ligi 60 000 õppeasutust rohkem kui 65 maalt. Programmi eesmärk on aidata lastel ja noortel kujuneda jätkusuutlikult mõtlevateks keskkonnateadlikeks inimesteks, selgitada lastele läbi eakohaste tegevuste keskkonnasäästlikku mõtteviisi ning selle vajadust, sest just need lapsed on tulevikus otsustajad, millises maailmas me elame, kuidas Maa rikkust kasutame ning säästame, kuidas meid ümbritsevat hoiame ja sellest hoolime.

Programmi juhib Foundation for Environmental Education (FEE) – valitsusväline heategevusele orienteeritud mittetulundusühing, mille eesmärgiks on keskkonnahariduse abil edendada jätkusuutlikku arengut. UNESCO tunnustab FEEd kui maailmas juhtivat organisatsiooni keskkonnahariduses ja jätkusuutlikku arengut toetava hariduse propageerijana. Koolid ja lasteaiad tegelevad järgmiste teemadega: elurikkus ja loodus, kliimamuutused, energia, globaalne kodakondsus, tervis ja heaolu, meri ja rannik, prügi, kooliõu, transport, jäätmed, vesi.
Programmi põhimõtetega sobib suurepäraselt ka MLA Viimsi Lasteaiad selle aasta teema – „KASVAN LOODUSEGA KOOS“. Kõik programmis osalevad haridusasutused valivad õppeaastaks kolm põhiteemat, millega süvitsi tegeleda.

Sellel 2024/2025 õppeaastal tegeleb Uus-Pärtle maja põhjalikumalt järgmiset teemadega:

1. VESI
2. ÕUEALA
3. TOIT

Uus-Pärtle maja tegemisi saab jälgida https://rohetiigrikene.wordpress.com/